بهترین وبلاگ آموزش سریع و آسان زبان

بهترین وبلاگ آموزش سریع و آسان زبان ترکی

بهترین وبلاگ آموزش سریع و آسان زبان

بهترین وبلاگ آموزش سریع و آسان زبان ترکی

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

دانلود زیرنویس فارسی سریال Arrow

جواد امیدیان | سه شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

 

در این مطلب قصد دارم به معرفی سریال زیبا و پرطرفدار Arrow بپردازم و در آخر هم به دانلود زیرنویس فارسی سریال Arrow (سریال پیکان)بپردازیم سریال ارو  یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی در ژانر اکشن، جنایی و ماجراجویی می باشد که توسط گرگ برلانتی Greg Berlanti ، مارک گوگنهایم و اندرو کریسبرگ ساخته شده است. پخش سریال Arrow از 10 اکتبر 2012 آغاز شد و از شبکه cw به روی آنتن رفت. این سریال بر اساس یکی از شخصیت های کمیک می باشد که تشابه زیادی به رابین هود دارد.این سریال را به کسانی که علاقه به یادگیری زبان و آموزش زبان انگلیسی دارند.

دانلود زیرنویس سریال arrow

داستان سریال Arrow 

داستان سریال Arrow درباره میلیاردری جوان و خوش گذران به نام الیور کوئین (با بازی استیون امل) است. الیور همراه با پدر و دوستانش به یک مسافرت دریایی میرود اما قایق آنها در یک حادثه مشکوک غرق می شود و الیور تنها بازمانده این اتفاق است. او هر طور شده خود را به جزیره ای ناشناس می رساند. رابرت که پدر الیور است، قبل از مرگش به او لیستی می دهد و اعتراف می کند که ثروت خانوادگی اش را از راه درستی بدست نیاورده است. او از الیور می خواهد تا از افراد این لیست انتقام بگیرد تا شاید روح پدرش آرامش بگیرد. الیور 5 سال در جزیره می ماند و با تمرین های فراوان خود را برای انتقام گرفتن قوی می سازد.

الیور بالاخره بعد از 5 سال به شهرش یعنی استارلینگ سیتی بازمی گردد. در حالی که هیچ کس خبر ندارد که در این 5 سال به او چه گذشته است اما تنها چیزی که مشخص است این است که او تغییر کرده و حالا توانایی های منحصر به فردی برای کنترل وضعیت و مشکلات  دارد. الیور هر شب با کمانی در دست، به دنبال افراد لیست می رود تا از آنها انتقام بگیرد. او در این راه با فردی به نام جان دیگل آشنا می شود و جان در این راه به الیور کمک می کند. تکلیف لیست انتقام الیور در فصل اول مشخص می شود و در فصل دوم او به همراه دوستانش برای نجات شهر، دفتر مخفی ای را در زیرزمین خانه اش بنا می کند. در این میان فلش بک هایی به گذشته صورت می گیرد تا مشخص شود که در آن جزیره متروک چه اتفاقاتی برای الیور افتاده است…بازیگر نقش اصلی این سریال استیون امل است که بازی فوق العاده ای از خود به نمایش گذاشت. از دیگر کارهای او می توان به فیلم Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows محصول 2016 اشاره کرد. داستان کلی سریال پیکان بر پایه شخصیت پیکان سبز در سری کمیک‌های دی‌سی کامیکس است. همچنین از دیگر شخصیت‌های سریال ارو میتوان: اتم، قناری سیاه، روی هارپر (هر سه شخصیت در یک سریال حضور دارند) و فلش و… را نیز نام برد که گه گاهی در طول این سریال ظاهر می شوند.البته در سریال های مرتبط دیگر هم همین شخصیت حضور دارد.

دانلود زیرنویس فارسی سریال Arrow در سایت بلکس ساب

هم اکنون زیرنویس تمامی فصل های سریال Arrow برای تمامی کیفیت ها قابل دانلود است و در سایت بلکس ساب قابل مشاهده و دانلود می باشد علاوه بر آن به یکی از بزرگترین آرشیو های دانلود زیرنویس سریال قرار داده شده است که همه روزه به صورت مداوم و فعال آپدیت و بروز رسانی میشود.امیدواریم تا از خواندن این مطلب لذت کافی را برده باشد و سریال ارو یکی از پربازدیدترین سریال های تلویزیونی ابر قهرمانی است.که در بین طرفداران کمیک های ابرقهرمانی محبوبیت بالا داشته و از جمله سریال هایی است که محبوب بالایی دارد و پیشنهاد می کنیم که حتما آن را تماشا کنید.

  • جواد امیدیان

حکایت ترکی طوطی و شغال

جواد امیدیان | يكشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۹ ب.ظ | ۱ نظر

(طوطی و شغال - )

Ülkenin birinde, çok akıllı bir papağan yaşardı. Büyük bir ağacın üstünde yuva kurmuştu. Ağacın kovuğunda da bir çakal, yavrularını büyütüyordu.

Çakal ara sıra ava gidince, papağanın yavruları aşağı iniyordu. Ağacın kovuğuna girip çakalın yavrularıyla oynuyorlardı. Anne papağan, bu durumdan hiç hoşnut değildi.

در کشوری، یک طوطی بسیار باهوش زندگی می‌کرد. او لانه‌ای را روی یک درخت بزرگ بنا کرده بود. در داخل حفره درخت نیز یک شغال توله‌های خود را بزرگ می‌کرد.

گاه گاهی که شغال به شکار می‌رفت، جوجه‌های طوطی پایین می‌آمدند. داخل حفره درخت می‌رفتند و با توله‌های شغال بازی می‌کردند. طوطی مادر از این وضع اصلا راضی نبود.
 

  • جواد امیدیان

زمان گذشته بعید در زبان ترکی

جواد امیدیان | يكشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

زمان گذشته بعید(گذشته کامل):

خبری مثبت:

برای ساخت ابتدا ریشه فعل را آورده و سپس  پسوندهای زیر را بترتیب برای اول شخص مفرد، دوم شخص مفرد، سوم شخص مفرد، اول شخص جمع، دوم شخص جمع و سوم شخص جمع به ریشه فعل می‌افزاییم:
miş / mış / muş / müş + ti / tı / tu / tü + m
miş / mış / muş / müş + ti / tı / tu / tü + n
miş / mış / muş / müş + ti / tı / tu / tü  
miş / mış / muş / müş + ti / tı / tu / tü + k
miş / mış / muş / müş + ti / tı / tu / tü + niz / nız / nuz / nüz
miş / mış / muş / müş + ti / tı / tu / tü + ler / lar

مثال:

gitmek
رفته بودم
gitmiştim
رفته بودی
gitmiştin
رفته بود
gitmişti
رفته بودیم
gitmiştik
رفته بودید
gitmiştiniz
رفته بودند
gitmiştiler

  • جواد امیدیان

چند جمله زبان ترکی مربوط به دانشجو

جواد امیدیان | يكشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

چند جمله مربوط به دانشجو 


Kolejdeyken dört yıl boyunca yurtta kaldım. 
برای همه چهار سال کالج در خوابگاه زندگی کردم.

fizik dersi 
 کلاس فیزیک

Ben kütüphanede çalışıyorum. 
 من در کتابخانه کار می‌کنم.

O ünlü bir üniversiteden tam burs kazandı. 
او موفق به دریافت بورسیه کامل از یک دانشگاه مشهور شد.

Ben lisedeyken okul takımı için futbol oynuyordum. 
من موقع دبیرستان برای تیم مدرسه فوتبال بازی می‌کردم.

  • جواد امیدیان